Rabu, 15 Februari 2017

Kompetativo iha Pratika Recursus Humanus

Ita hotu hatene katak recursus humanus prinsipal teb-tebes no sai faktores determinante hodi bele defini atu hasoru kompetativa iha pratika servisu (Governo no non governamentais etc).

Iha pratika recursu humanus tradisional ladun fo benefisio ou valour ekonomia ba governo no non governamentais. Oinsa maka bele dehan nune'e? Tamba valour ekonomia tradisional ladun kondis ho valour ekonomia moderno nebe'e relasiona ho ekipamentus, teknologia, no fasilidade. Maibe iha ninia pratika manajementu rekursus humanus hatudu ninia kompetensia hodi transmisi recursus tradisional ba recursus ida nebe moderno....exemplo atu bele hasoru kompetativo iha servisu mesmo iha governo no non govementais  tuir lolos presija identifikasaun iha tempo halo selesaun ba staff.
Prosesu selesaun atu hatene konaba kualidade, objectivo, experiensa, no valour iha ida-idak nia edukasaun. Tamba iha dimensi 4 (hat) ;

  1. Faktores Global; uja strategia recursus nebe maka kondis ho strategia servisu, fahe experiensa, servisu iha team, no tenki fleksibilidade iha servisu.
  2. Faktores intern individu; hari'i eko-sosial iha fatin servisu, disiplina, evaluasaun kualidade, respeito no uja skill, no efisiensi iha servisu hodi uja oras atu responde servisu nebe administrativo.
  3. Faktores teknologia; presija hatene uja equipamentus ou sasan elektronika, komputador, telv. Etc.
  4. Faktores dimensional; aplika recursus tuir dalan, hadia no halo preparasaun ba recursus, halo evaluasaun no mudansa, ikus maka presija fo kompensasaun (bonus no aumenta salary).
Iha mos faktores seluk mak sai problema nebe spesifiku relasiona ho utiliza recursus iha sistema recrutamentu;

  1. utiliza recursus humanus; faktores internal no eksternal bele benefisia kontribuisaun staff ba produktividades nebe positivo maka hanesan halo relasaun praktika recursus humanus konaba objectu servisu (strategia), presija hatene pratika recursus humanus tuir lei governasaun sentral no aplika mos iha governasaun local, halo plano de servisu tuir motivasaun no ho maximal tuir kualidade no pruduktividades.
  2. Hetan no prepara recursus humanus; succeso iha servisu basea ba modalidade hetan staff nebe servisu ho dignu maka hanesan kriteria identifikasaun rekursus humanus, plano uja recursus humanus tuir kriteria, fo opportunidade ba staff atu hetan experiensa barak iha servisu fatin nomos iha fatin seluk.
  3. Fo valour no halo mudansa ba recursus humanus; buka atu hatene experiensa kada staff nebe iha atu hala'o servisu iha tempo agora no oin mai. Hanesan esplika ona iha leten katak presija trasa plano nebe'e digno atu servisu hala'o iha team nia laran. Oinsa servisu bele lao???? ....hari'i metodologia servisu ida nebe'e atu hamosu klima suporta ba staff iha aktividades-aktividades servisu; maka hanesan tetu kinerja servisu, prepara ema iha tempo oin mai no halo identifikasaun konaba objectu plano aktividades de servisu, valour husi servisu, no problemas kareira. Hamosu relasaun no ambiente servisu nebe'e fo benefisiu ba ema hotu.
  4. Fo'o kompensasaun ba recursus humanus; laos tamba servisu nebe'e hala'o ne'e diak ou a'at maibe salary no bonus seluk mos sai insentivo ba ema nebe simu liu husi ninia servisu mesmo governo ou non govenmentais. Aspektu ida ne'e hare liu husi produktividade, kualidade, no skill tamba iha sistema pagamentu salary nebe diak, respeito kontribuisaun ema nian no fo insentivo-insentivo seluk ba servisu nebe maka ema hala'o. 
  5. Problema spesifiko; iha servisu balun iha assosiasaun maka tau matan, balun halo kontratu administrativo, no balun mos halo ajusta kolektivo.
Iha okajiaun iha leten bele dehan katak praktika recursus humanus nebe ohin loron la'o tenki fo'o kontribuisaun nebe'e efisiencia iha servisu tuir strategia no plano nebe'e efektivo.



Tidak ada komentar: